Subject: Vs: Seisukoha küsimine
From: Määratlused <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Cc: "Kersti Kristelstein" <[email-masked]>
Date: Mon, 25 Mar 2024 12:01:18 +0200

Tere

Täname kirja eest.

Kinnitame, et Facebooki postituses viidatud kliiniline uuring on tõene ja
see on leitav andmebaasist:
https://clinicaltrials.gov/study/NCT05387083?cond=Lyme%20Disease
<https://clinicaltrials.gov/study/NCT05387083?cond=Lyme%20Disease&term=tar
sus&rank=1#study-overview> &term=tarsus&rank=1#study-overview.

Kliinilise uuringu sponsori (Tarsus Pharmaceuticals, Inc.) kokkuvõte
uuringu kohta on järgmine: „The tick-kill rates seen at Day 1 and Day 30
suggest that TP-05 may have the potential to provide both rapid and
durable protection against multiple tick-borne diseases, which would be a
welcome alternative to vaccines in the prevention armamentarium.”

Tegemist on 30 osalejaga II faasi proof-of-concept uuringuga, mida viiakse
läbi ühes uuringukeskuses USA-s. Seega on tegemist väikese uuringuga, mis
hindab, kas sellel ravimil võiks üldse mingi mõju olla (proof-of-concept).
Selleks, et ravimi toime kohta saaks midagi kindlamalt väita, on vaja
palju suuremat, hästi disainitud uuringut (või uuringuid).

Lugupidamisega

Evelin Saar

Ravimiamet

järelevalveosakonna spetsialist

telefon  737 4140

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Nooruse 1

50411 Tartu

 <http://www.ravimiamet.ee/> www.ravimiamet.ee

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.
This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and
privileged information.  If you are not the intended recipient, please
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently
deleting what you have recieved. Any dissemination or use of this
information by a third person without permission is prohibited and may be
illegal.

From: TA Info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: reede, 22. märts 2024 16:04
To: Ravimiamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Seisukoha küsimine

Tere

Terviseamet teavitab Facebookis tegutsevast isikust Kask Robert ja tema
loodud Haapsalu ja Läänema grupist, kus jagab infot seoses puukidega ja
nende poolt levitavate nakkuste võimalikust tablettravist.  Jagatakse
infot tableti osas, mis pakub kaitset puukborrelioosi ja Lymeé tõve vastu.
Teavitus nähtav siin:
https://www.facebook.com/robert.kirjutab?locale=et_EE

Palume Ravimiameti seisukohta antud tableti ja võimalike raviomaduste
osas.

Postituse täpsem sisu:

„Puuke tapvad tabletid näitavad inimkatsetes paljulubavaid tulemusi.

Eksperimentaalne tablett, mida Tarsus Pharmaceuticals katsetab, on ravim,
mis halvab ja tapab parasiite, häirides signaalide edastamist nende
närvirakkude vahel. Lotilaner on juba heaks kiidetud veterinaarravimina
kaubamärgi Credelio all, et tõrjuda koertel ja kassidel kirbu ja puuke.

"Paljusid ravimeid testitakse loomadel, kuid väga vähesed müüakse
loomadele kasutamiseks ja lähevad seejärel inimestele kasutamiseks, "
ütleb Azamian.

II faasi uuringus võtsid 31 tervet täiskasvanut kas väikeses või suures
annuses Tarsuse pille või platseebot. Seejärel asetasid teadlased
osalejate kätele steriilsed puugid ja 24 tundi hiljem mõõtsid, kui paljud
neist surid. Nad täheldasid ka puukide surma 30 päeva pärast ühekordse
pillide annuse manustamist. Esimesel päeval suri 97 protsenti puukidest
suure annuse rühmas ja 92 protsenti väikese annuse rühmas, samas kui
platseeborühmas oli ainult 5 protsenti puukidest. Kuu aega hiljem tappisid
mõlemad pillidoosid umbes 90 protsenti puukidest. Ettevõte ei teatanud
pillide kasutamisel tõsistest kõrvalnähtudest ja ükski osalejatest ei
loobunud kõrvaltoimete tõttu.

"Tappis puugid väga kiiresti," ja "Ja mõju kestis pikka aega." ütles
Tarsuse uuringut juhtinud Tuftsi meditsiinikooli immunoloogiaprofessor
Linden Hu“

Lugupidamisega

Kersti Kristelstein

nõunik

[email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on konfidentsiaalne ning mõeldud kasutamiseks kirja päises
nimetatud isikule/asutusele. Käesoleva kirja mistahes viisil kasutamine
või kopeerimine isiku poolt, kes ei ole märgitud selle adressaadiks, on
keelatud. Kui te olete saanud käesoleva kirja ekslikult, palume sellest
koheselt teavitada kirja saatjat ning kustutada saadud kiri koos kõikide
lisadega.